Shqiptarët të fundit në Europë për e-commerce dhe banking dixhital
Edhe pse 83% e shqiptarëve përdorin internetin çdo ditë, vetëm 16.3% bëjnë blerje online dhe 15.1% përdorin bankingun dixhital, nivelet më të ulëta në Europë.
Përdorimi i internetit i lartë, aktiviteti online më i ulëti në rajon
Eurostat tregon se Shqipëria, pavarësisht lidhjes së gjerë me internetin, vijon të ketë përqindjen më të ulët në kontinent sa i përket blerjeve online. Vetëm 16.3% e qytetarëve 16-74 vjeç kanë porositur mallra apo shërbime në internet gjatë vitit 2024, shumë poshtë mesatares së BE-së prej 60.2% dhe larg nivelit më të lartë të regjistruar në Utrecht të Holandës me 91.5%. Shqipëria është e fundit edhe në përdorimin e bankingut online, ku vetëm 15.1% e popullsisë ka kryer transaksione bankare në internet, kundrejt mesatares së BE-së 67.2%.
Diferenca të theksuara me vendet e BE-së
Mesatarisht 88.3% e banorëve të BE-së përdorin internetin çdo ditë, një shifër që tregon një nivel të lartë dixhitalizimi. Por, për Shqipërinë, ky përdorim nuk është përkthyer në adoptim të tregtisë elektronike apo shërbimeve bankare dixhitale. Edhe vendet që zakonisht renditen më ulët brenda BE-së, si Bullgaria, Rumania apo Italia jugore, raportojnë përqindje më të larta se Shqipëria. Kjo diferencë lidhet me nivelin e ulët të aftësive digjitale, besimin e dobët ndaj platformave online dhe preferencën e fortë për transaksione fizike.
Arsyet kryesore të përdorimit minimal të bankingut online
Pavarësisht transformimit të bankave në BE, ku më shumë se dy të tretat e popullsisë përdor bankingun online dhe degët fizike po zvogëlohen, Shqipëria mbetet në nivele të ulëta. Strukturat demografike më të moshuara, përdorimi i lartë i parasë në dorë dhe mungesa e kulturës financiare digjitale janë disa nga faktorët që frenojnë adoptimin. Rajonet që performojnë më dobët brenda BE-së kanë ende përqindje më të larta se Shqipëria, duke treguar se Shqipëria përballet me një hendek të thellë digjital.